26/11/09

Chei che a cjacarin par dibant…

Tropis voltis no si aial sintût a dî che doprâ il furlan nus puarte a sierâsi e nus slontane dal rest dal mont? O che cui che si impegne pe promozion de nestre lenghe nol rive a viodi plui innà dal so nâs? La realtât, invezit, e je biel che divierse.
Cjapait, par esempli, la Mostre dal Cine che e je scomençade îr di sere alì dal cine Visionario di Udin (par dutis lis informazions cjalait achì). Propit in graciis de presince dal furlan e di cui che al lavore pe sô promozion, si à la ocasion di ospitâ une rassegne cinematografiche dedicade ae cinematografie intes lenghis di chês altris nazions cence stât: o fevelìn di films di alt nivel e par ducj i guscj (curts e luncmetraçs, di finzion e documentaris, comediis e impegnâts) che, magari cussì no, al è dificil di rivâ a cjatâ inte grande distribuzion.
La Mostre e ufrìs ancje la pussibilitât di incuintrâ e di confrontâsi cun regjiscj, produtôrs e operadôrs cinematografics che a rivin di altris paîs. Cun di plui, i films a son in lenghe origjinâl cun sottitui par furlan e par inglês (o francês): un dai sistemis miôr par svicinâsi a altris lenghis o par misurâ lis abilitâts che si à intes lenghis internazionâls. Par dîle in struc: une ocasion pardabon rare par cognossi altris lenghis e altris culturis che a son part vive de Europe.
Savêso cui che no si à viodût nancje par lontan ae serade di scree de Mostre? Propit chei “inteletuâi” e chei politics che a son simpri pronts a dî che il furlan nus fâs sierâ e nus slontane dal rest dal mont… Al ven il suspiet fuart che a sedin lôr chei pardabon lontans de Europe, sierâts come che a son tal lôr monolinguisim e tune concezion de culture che – fale a peraulis – no va plui innà dai confins dal stât!

1 commento:

Unknown ha detto...

Buine l'idee di meti i sottitui par furlan. Aamncul chei!