26/02/10

Doman la ZFD su Onde Furlane

Zaromai di un pôcs di agns, Radio Onde Furlane, cu la poie dal Comitât 482, e celebre la Zornade Furlane dai Dirits cuntune programazion speciâl che e à chê di stiçâ la riflession sui dirits dai furlans e su lis bataiis inviadis par difindiju. Un apontament che, ta chest 2010, si cubie cui 30 agns de emitente par puartâ ancje altris elements di novitât inte programazion. Doman, sabide ai 27 di Fevrâr, lis trasmissions dedicadis ae ZFD a tacaran tor nûf mancul un cuart di buinore (8.45) e a laran indenant par dut il dì. Intai coments o publichìn il comunicât stampe dât fûr de emitente furlane pe ocasion.

5 commenti:

Comitât 482 ha detto...

27 di Fevrâr: la Zornade Furlane dai Dirits a Onde Furlane (I part)


Ai 27 di Fevrâr dal 1511 si invià il riviel plui grant de storie furlane. Dâts dongje in bandis di vuerilie, i contadins a derin l’assalt e a brusarin i cjistiei e i palaçs de nobiltât ator par dute la Patrie dal Friûl. La insurezion e fo scjafoiade intal sanc, ma e judà a infuartî la cussience des comunitâts rurâls furlanis che, contrari di ce che cualchidun al va dilunc a contâ, no jerin pipinots mugnestris tes mans dai sorestants di in chê volte, ma sogjets impegnâts intune lungje lote par difindi i lôr dirits. Par chest si à sielzût la date dai 27 di Fevrâr par celebrâ la Zornade Furlane dai Dirits.
Zaromai di un pôcs di agns, Radio Onde Furlane, cu la poie dal Comitât 482, e celebre cheste Zornade cuntune programazion speciâl che e à chê di stiçâ la riflession sui dirits dai furlans e su lis bataiis inviadis par difindiju. Cun di plui, ta chest 2010, pe ocasion dai 30 agns de emitente si varan ancje altris elements di novitât.
La jentrade de Zornade e sarà curade dal diretôr de Radio, Mauro Missana, e dal puartevôs dal Comitât 482, Carli Pup. Il president de cooperative editore di Onde Furlane, Paolo Cantarutti, al darà des anticipazions su lis iniziativis pai 30 agns de Radio.
Vie pe buinore si fasarà il pont sul stât dai dirits linguistics e nazionâi dai furlans e di chês altris comunitâts minorizadis dal Friûl in gracie des intervistis cun Donato Toffoli (Comitât Tecnic Sientific de ARLeF), Luigia Negro (presidente provinciâl de SKGZ) e Lucia Protto (presidente dal circul culturâl Schneider di Sauris).
La part de programazion dedicade ai aprofondiments storics e sarà organizade in trê moments diferents: une analisi de situazion socioeconomiche dal Friûl jenfri stât patriarcjin e dominazion veneziane (tant che fonde par capî i acjadiments dal 1511) cu la professore Donata Degrassi de Universitât di Triest; la riproposizion di cualchi riflession di Tito Maniacco, che nol è tant che nus à lassâts, sul riviel dal 1511, sul rivielisim e su la formazion di une cierte ideologjie furlane; e une leture storiche su la insurezion de Joibe Grasse e su lis sôs causis.
(...)

Comitât 482 ha detto...

27 di Fevrâr: la Zornade Furlane dai Dirits a Onde Furlane (II part)

(...) Vie pal dopodimisdì, invezit, a laran in onde i aprofondiments su dirits specifics. Ta cheste edizion de Zornade Furlane dai Dirits, chescj spazis a permetaran un confront tra il dì di vuê e il nestri passât resint. Cun di fat, in ocasion dai 30 agns di Radio Onde Furlane, si proponaran dai fruçons di trasmissions su chescj argoments ladis in onde su la emitente furlane tra i agns ’80 e i ’90. Chescj “piçui barcons sul passât” a permetaran di viodi trop e cemût che il Friûl al è cambiât inta chescj agns. A coordenâ chescj spazis a saran Mauro Missana, Piero Cargnelutti e Isabelle Grattoni cul jutori di diviers ospits: Marco Spizzamiglio (rapresentant storic dal antimilitarisim furlan) al fevelarà di servitûts militârs, Ferdinando Ceschia (segretari provinciâl de UIL) di lavôr, Giorgio Cavallo (president regjonâl di Legambiente) di ambient e di teritori, e Maria Carminati (CTS de ARLeF) di scuele.
Ai 27 di Fevrâr ancje la programazion musicâl di Onde Furlane e sarà speciâl cul miôr de musiche furlane e di altris nazionalitâts minorizadis, e cun trasmissions di pueste curadis di Matteo Bellotto e de cubie storiche Francis e Adrianus (Checo Tam e Adriano Moschioni).
Buine scolte e buine Zornade Furlane dai Dirits a ducj.


Il diretôr di Radio Onde Furlane
Mauro Missana

Unknown ha detto...

Dut ben...Tant che di furlan al si si impàs. O ai dome une pôre sintint ducj chescj nons di representants politics:Ch'al sedi di une noie da murî. Massime un sabide. I programs di furlan a veressin di sei didatics e divertents tal stès timp.So vês chê di savê cemût, o us prepari une idee? Mandi

michi ha detto...

Bielonone la trasmission di Radio Onde Furlane mandade in onde il 27 di Fevrâr 2010! Brâfs!

Unknown ha detto...

Po ben, no ai dite nuie. Congratulazions ai menadôrs.