03/02/12

Dirits dai furlans te scuele: il Consei regjonâl al poie la iniziative di Migjee

Il Consei regjonâl - ducj dacuardi fale un astignût - al à fate buine la petzion popolâr fate indenant dal Comun di Migjee e sotscrite di un miâr di citadins. La iniziative e nasseve de mancjade aplicazion intai comuns là che e vîf la comunitât di lenghe furlane dal decret presidenziâl 81 leât ae leç statâl 482/99 che, intai comuns là che e vûf une minorance linguistiche, al permet di vierzi une classe cun 11 fruts impen dai 15 che a son stâts fissâts tant che minim de legjislazion taliane. La norme, che pûr e je stade metude in vore par altris comunitâts minorizadis, pai furlans e je restade letare muarte. Chel di Migjee - là che i fruts par inviâ la prime classe de scuele primarie a jerin 11, ma i è stât dineât di vierzilu - al è il câs che al mostre a clâr cheste discriminazion. La petizion e je stade dome une des iniziativis imbastidis de aministrazion comunâl di Migjee, vuidade dal sindic Alberto Bergamin, par rivendicâ chest dirit. A poiâle, dongje dai citadins, ancje i Comitâts 482 e pe Autonomie e il Rilanç dal Friûl, e diviersis alltris realtâts associativis e istituzionâls. La direzion scolastiche regjonâl no à scoltât. Si spere che la poie mostrade dal Consei regjonâl e l'impegn cjapât dal assessôr Molinaro a dedin il sburt just par cambiâ lis robis. La cuistion e nas dal câs di Migjee, ma al vâl par dute la comunitât furlane e, in gjenerâl, par dutis lis comunitâts minorizadis. Il probleme di fonde però - e lu jeve propit la petzion - al è chel di cjapâ une strade gnove, come che il stes Comitât 482 al veve domandât timp indaûr, ven a dî che e sedi la Regjon a cjapâsi in man lis competencis su la scuele (e lis risorsis) come che e à fat zaromai di agns cu la sanitât. Svicinâ lis decisions ae int al è un at di democrazie, al permet di ufrî soluzions di cualitât plui alte e al varès di judânus ancje a gjoldi di chei dirits che, come furlans, fin cumò nus son stâts dineâts. Cence dismenteâ che par cheste strade si difinit ancje la specialitât de nestre Regjon. No nus somee une robe di pôc.

1 commento:

Comitât 482 ha detto...

O publichìn chi disot il coment dal sindic di Migjee, Alberto Bergamin, dopo dal vôt dal Consei regjonâl.

Grandissima soddisfazione e un ringraziamento a tutte le forze politiche vengono espressi dal Sindaco di Medea, Alberto Bergamin, per il voto unanime (un solo astenuto) espresso nella seduta odierna dal Consiglio regionale sulla Petizione popolare “PER UNA SCUOLA REGIONALE FEDERALE, AUTONOMA NELL'ORGANIZZAZIONE, GARANTE DEI DIRITTI DELLA MINORANZA LINGUISTICA FRIULANA” promossa dal Comune di Medea e sottoscritta da oltre 1.000 cittadini.

“Ringrazio tutti i Gruppi consiliari e la Giunta regionale, in particolare l’assessore Molinaro, il Presidente del Consiglio regionale Franz ed il relatore Camber per il sostegno e la piena condivisione espressa sui contenuti e sulle richieste contenute nella nostra petizione. Si conclude così un percorso avviato nel febbraio 2010 che si conclude con l’affermazione di un deciso impegno della Regione Friuli Venezia Giulia a pretendere dal Governo e dal Ministero della Pubblica Istruzione il rispetto delle leggi dello Stato, in particolare per quanto attiene alle deroghe previste, in campo scolastico, a favore della minoranza linguistica friulana. E’ purtroppo tardi per sanare la ferita arrecata ai bambini ed alle famiglie ai quali, non applicando la legge (DPR 81e legge 482), non è stato riconosciuto il diritto di scelta della scuola. Il forte pronunciamento del consiglio, oggi, è quello che a partire dall’anno scolastico 2012-2013 queste deroghe siano puntualmente e doverosamente applicate. Dal dibattito è emerso un grande apprezzamento per l’iniziativa di proposta e di stimolo partita dalla comunità di Medea e dai comuni limitrofi attraverso la petizione che ha fornito all’assemblea regionale l’occasione per approfondire il tema della scuola nella nostra regione e le ragioni stesse della sua autonomia speciale e condividere la richiesta allo Stato di una maggiore autonomia nell’organizzazione della scuola pubblica in Friuli Venezia Giulia e nell' offerta formativa. La scuola che vogliamo, infatti, - sottolinea il Sindaco Bergamin – “deve essere più inclusiva, fondata sulla centralità dello studente e sullo stretto rapporto con il territorio, fatto salvo il sistema nazionale di istruzione, riferimento obbligatorio sia per l’offerta formativa che per il traguardo finale rappresentato dagli esami di Stato. Va da sé che la petizione aveva anche l’obiettivo di spingere in direzione del federalismo scolastico sul modello di quello sperimentato in Trentino da quasi vent'anni perchè è arrivato il momento di cambiare passo, di affrontare seriamente le sfide che abbiamo davanti aprendo l’istituzione regionale al confronto con le parti vive della nostra società.”

IL SINDACO
Alberto Bergamin