30/05/08

In mert al furlan intes aministrazions publichis

Intervistât dal Piccolo di Triest, il president de Zonte regjonâl dal Friûl – Vignesie Julie, Renzo Tondo, al à declarât che la leç su la lenghe furlane fate buine te legjislature stade e sarà cambiade.
Prin di dut parcè che si à di gjavâ vie il consens cidin tes scuelis – al spieghe Tondo – e po nol è pussibil imagjinâ di doprâ il furlan tai ents publics. Nol à sens e e sarès une spese grandonone pes cassis publichis”. Si podarès limitâsi a rispuindi che ce che pal president de Regjon “nol è pussibil imagjinâ” in Friûl – Vignesie Julie, al è alc di normâl in cetantis bandis de Europe.
In realtât la cuestion e je inmò plui serie, par vie che ce che il president de Zonte regjonâl nol rive a imagjinâ al è un dirit ricognossût de stesse legjislazion statâl. Cun di fat, a fissâ l'ûs minim de lenghe furlane e di chês altris lenghis minorizadis inte aministrazion publiche, a son in particolâr i articui 7, 8 e 9 de leç 482/99. Tra lis altris robis, la leç e dîs che, propit par permeti ai citadins di doprâ la lenghe minorizade in forme orâl e scrite tai uficis des aministrazions publichis, chestis ultimis a son tignudis a garantî la presince di personâl in stât di rispuindi aes domandis dal public doprant la lenghe ametude a tutele.
I aministradôrs publics a varessin di jessi i prins a rispietâ lis leçs, in câs contrari no si capìs cun cuale autoritât morâl che a domandin un tant ai citadins. No si trate, duncje, di imagjinâ o pûr no di doprâ il furlan tes aministrazions publichis, si trate di rispietâ la leç 482/99 che za lu previôt! O par furlan si intindevial forsit il vin? Parcè che alore, in efiets, il discors al cambie...

Nessun commento: