09/12/09

Furlan e RAI: cualis prospetivis?

Cualis sono lis azions che si puedin meti in vore par sburtâ la presince de lenghe furlane intal servizi radiotelevisîf public? Al è stât chest l'argoment frontât vuê di buinore a Udin intune riunion clamade adun dal assessôr regjonâl Roberto Molinaro cu la partecipazion dai rapresentants de Provincie e dal Comun di Udin, de Curie udinese, de Universitât dal Friûl, dal Comitât pe autonomie e pal rilanç dal Friûl e dal Comitât 482.

La cuestion plui grivie e je chê dal contrat di servizi RAI – Ministeri des comunicazions là che si riscje che, ancjemò une volte, no sedin cjapadis sù lis indicazions previodudis de leç 482 pe presince des lenghis minoritariis intal servizi radiotelevisîf public. Su chest front al è l’impegn di ducj i sogjets furlans par sburtâ su la Comission parlamentâr di vigjilance RAI e sul Ministeri par che il prossim contrat al rispieti lis indicazions de 482.

Dut câs a son ancje altris fronts là che si pues intervignî. Un front al è chel de modifiche de convenzion tra la RAI e la presidence dal Consei dai Ministris pes trasmissions televisivis in Friûl – Vignesie Julie, là che la Regjon e à za domandât che une part de programazion e vegni fate par furlan. La Regjon e à po fat domande formâl par che si slargji a dut il teritori regjonâl il segnâl de rêt 3 bis in spiete che al rivi il digjitâl vie tiere (metât dal 2010). La gnove Rai 3 bis e e varès cussì di dâi acet a dutis lis lenghis de nestre regjon. La Regjon e à po confermât che la convenzion cu la RAI dal Friûl – Vignesie Julie e sarà rignuvide ancje intal 2010 pes trasmissions radiofonichis par furlan.

2 commenti:

Comitât 482 ha detto...

Par une informazion plui complete o metìn ancje la gnove cemût che e je stade publicade sul sît de Regjon.

FRIULANO: MOLINARO, PRESSING SU GOVERNO PER CONTRATTO RAI

Udine, 09 dic - Innalzare il livello di tutela della lingua friulana in occasione del rinnovo del contratto di servizio tra la Rai e la Presidenza del Consiglio dei Ministri attraverso un pressing sulla Commissione di vigilanza Rai, richiedere la modifica dei contenuti della convenzione tra la stessa Presidenza del Consiglio e la Rai per le trasmissioni in Friuli Venezia Giulia, e, per quanto riguarda la televisione, estendere la rete tre bis transfrontaliera all'intero territorio regionale, in vista della diffusione del digitale terrestre nell'autunno del 2010.
Queste le tre linee di intervento che sono state condivise dall'assessore regionale alla Cultura, Roberto Molinaro, e dai rappresentanti istituzionali e dei comitati che hanno partecipato al tavolo di lavoro convocato in Regione per fare il punto sull'evoluzione dell'inserimento delle trasmissioni in lingua friulana nel servizio pubblico.
Molinaro ha ricordato che la presenza del friulano nei media è uno dei tre assi della legge regionale 29/2007, ribadito anche recentemente con un atto di indirizzo della Direzione, e ha convenuto sulla necessità di richiedere immediata sensibilizzazione della Commissione di vigilanza Rai e del viceministro alle Comunicazioni, Paolo Romani.
Due le imminenti scadenze in vista: il rinnovo del contratto di servizio, inserito della Finanziaria 2010, e la modifica della convenzione siglata nel 2007, i cui contenuti sono rimodulabili a fine triennio.
Nel frattempo, per garantire i minimi livelli di presenza della lingua friulana nel servizio pubblico, Molinaro ha assicurato il rinnovo della convenzione tra la Regione e la Rai.
"Garantiremo la copertura della convenzione anche per il prossimo anno con 250 mila euro. Si tratta di un impegno diretto non scontato - ha commentato Molinaro -, visti i tagli imposti dalla finanziaria regionale in tutti i settori di intervento. Ciò permetterà di proseguire la programmazione radiofonica giornaliera, a due anni dall'inizio della fase di sperimentazione".
Nel corso dell'incontro - al quale erano presenti il presidente della Provincia, Pietro Fontanini, il sindaco Furio Honsell, l'on. Arnaldo Baracetti, Mauro Dominici e Ubaldo Muzzati per il Comitato per l'autonomia e il rilancio del Friuli, il delegato del rettore per il friulano, Federico Vicario, il direttore de la Vita Cattolica, Ezio Gosgnach, il portavoce del comitato 482, Carlo Puppo - Molinaro ha ribadito la piena collaborazione dell'amministrazione regionale per un'azione congiunta tra parlamentari del Friuli Venezia Giulia, istituzioni e comitati per vedere applicati i diritti sanciti dalla legge 482 sulle minoranze linguistiche.
"Un'azione - ha affermato l'assessore - da svolgere anche di concerto con le altre minoranze d'Italia, in particolare con quella sarda, più numericamente consistente e con la quale la Regione Friuli Venezia Giula è in procinto di siglare - ha annunciato Molinaro - un protocollo d'intesa per iniziative congiunte".
ARC/EP

Comitât 482 ha detto...

Chel chi, invezit, al è il toc publicât su la sezion furlane des gnovis, simpri sul sît de Regjon.

RAI: MOLINARO, PLUI TUTELE TAL GNÛF CONTRAT DI SERVIZI

Udin, ai 9 di Dicembar - Alçâ il nivel di tutele de lenghe furlane tal gnûf contrat di servizi jenfri la rai e la Presidence dal consei dai ministris, modificâ la convenzion su lis trasmissions radiofonichis dal Friûl Vignesie Julie e, pe television, pandi il segnâl de rêt transfrontaliere in dut il teritori regjonâl. Chescj i intervents che l'assessôr regjonâl ae Culture, Roberto Molinaro, al à anunciât ai rapresentants istituzionâi e dai comitâts tal incuintri vût vuê in Regjon, sigurant che "la convenzion cu la aministrazion regjonâl par continuâ la minime presince dal furlan te Rai e vignarà onorade ancje chest an cuntun finanziament di 250 mil euros". Al incuintri a jerin presint il president de Provincie, Pieri Fontanini, il sindic, Furio Honsell, l'on Arnalt Baracetti tant che puartevôs dal Comitât pe autonimie dal Friûl, il delegât de Universitât pal furlan, Federico Vicario, il diretôr de la Vita Cattolica, Ezio Gosgnach, Carli Pup pal Comitât 482.
ARC/EP