06/05/09

Par tignî vive la flame di pre Checo Placerean

Vuê dopodimisdì, alì de sale dal Consei de Provincie di Udin, l’Istitût Ladin Furlan “Pre Checo Placerean”, un dai membris fondadôrs dal Comitât 482, al à presentât la gnove version dal sît internet de associazion, che si pues cjatâlu achì.
Il sît, rignuvît te sô muse e tai contignûts, al informe su lis ativitâts davueltis dal Istitût e al ufrìs un archivi informatic dedicât a pre Checo Placerean cun notis su la sô vite e cuntune selezion impuartante dai siei scrits (che e larà a insiorâsi cul timp).
Juste par dânt une cerce, o proponìn achì un tocut dal scrit «La realtà etnico-culturale del popolo friulano» (1977): “Il Friûl al è un popul ancjemò vîf e vivarôs, ma pressât di un tentatîf di colonizazion che al è in vore. La cussience de sô origjinalitât nazionâl e dâ segnâi di disveâsi. La democrazie - chê vere - no varès di cancelâ i piçui, ma di difindiju. Dut câs, si spere che la Europe, se no la Italie, e cjatarà il mût di judâlu a decolonizâsi, e a rivâ al nivel di colaboradôr, no di servidôr. E la disgracie dal taramot no lu coparà - cemût che cierts cjâfs lu bramin cence dîlu - compagn che lis vueris mondiâls cui 40.000 e plui muarts no son rivadis a mandâlu par aiar.” Ta chest 6 di Mai, a 33 agns dal Orcolat, o podìn propite dî che pre Checo le veve imbrocade su la capacitât di reazion dai furlans al taramot, ma bisugne ancjemò lavorâ par fâ deventâ realtât il rest de sô prevision.

Nessun commento: