04/02/12

Un altri tai ai fonts pe 482: o sin ae farse!


Il Dipartiment pai afârs regjonâi de Presidence dal Consei dai Ministris al à dât fûr la circolâr su la assegnazion dai fonts previodûts de leç statâl 482/99 pal 2012 (ancje se formalmentri a son calcolâts pal 2011) e il cuadri che indi ven fûr al è di sgrisulâsi. Cun di fat, i bêçs metûts par dutis lis dodis comunitâts minorizadis ricognossudis dal Stât talian cu la 482 a son juste 1.768.792 euros. Di chescj a rivaran inte Regjon autonome Friûl – Vignesie Julie 362.200 euros: 240.608 pal furlan, 108.605 pal sloven e 12.987 pal todesc.
Il Guvier Monti, tal cidin plui totâl, al à rivât a fâ fintremai piês di chel che al veve fat il Guvier Berlusconi tal 2010 cuant che par garantî i dirits linguistics des dodis minorancis ricognossudis a jerin stâts metûts sì e no 2 milions di euros e al Friûl – Vignesie Julie i jerin rivâts uns 465 mil euros. No sin nancje a di un sest des risorsis dadis fûr pôcs agns indaûr: aromai o sin ae farse!
Intal spazi dai coments o cjatais il test integrâl dal comunicât stampe dât fûr vuê dal Comitât 482.

2 commenti:

Comitât 482 ha detto...

Fonts pe leç 482/99: o sin ae farse!

Juste cumò il Dipartiment pai afârs regjonâi de Presidence dal Consei dai Ministris al à dât fûr la circolâr su la assegnazion dai fonts previodûts de leç statâl 482/99 pal 2012 (ancje se formalmentri a son calcolâts pal 2011) e il cuadri che indi ven fûr al è di sgrisulâsi. Cun di fat, i bêçs metûts par dutis lis dodis comunitâts minorizadis ricognossudis dal Stât talian cu la 482 a son juste 1.768.792 euros. Di chescj a rivaran inte Regjon autonome Friûl – Vignesie Julie 362.200 euros: 240.608 pal furlan, 108.605 pal sloven e 12.987 pal todesc.
Il Guvier Monti, tal cidin plui totâl, al à rivât a fâ fintremai piês di chel che al veve fat il Guvier Berlusconi tal 2010 cuant che par garantî i dirits linguistics des dodis minorancis ricognossudis a jerin stâts metûts sì e no 2 milions di euros e al Friûl – Vignesie Julie i jerin rivâts uns 465 mil euros. No sin nancje a di un sest des risorsis dadis fûr pôcs agns indaûr…
Prime o vin vût di spietâ passe cincuante agns par che si des forme a un dai principis di fonde de Costituzion republicane (art. 6) par mieç de leç statâl 482. Po, passâts plui di dîs agns che chê leç e je stade fate buine, o sin inmò che o spietìn che e tancj dai siei contignûts a sedin metûts in vore. Cumò lis risorsis plui che scjarsis metudis dai diviers guviers talians par meti in vore la 482 a deventin juste fruçons. Si disarà che, in timps di crisi, ducj a àn di meti dal lôr. Nô invezit si domandìn parcè che a paiâ a àn di jessi simpri chei. Il Guvier, di fat, al spint di plui par fâ svolâ par dîs oris un cjacebombardîr Tornado che no par garantî, par un an a dilunc, i dirits linguistics di furlans, slovens e todescs dal Friûl – Vignesie Julie: o sin pardabon rivâts ae farse!
Al è pussibil che cualchidun, un tic dûr di çucje, al contindi che a son lis autoritâts europeanis a domandânus chescj sacrificis. Alore ur ricuardìn che te “Tierce Opinion su la Italie” dade fûr l’an passât dal Consei de Europe su la metude in vore de Convenzion cuadri pe protezion des minorancis nazionâls si diseve a clâr che za ta chê volte i tais fats a riscjavin di vê “consecuencis une vore seriis pes minorancis” e che a jerin plui che justificadis lis pôris di cui che, a tacâ dai furlans, si viodeve intai fats impedît di “promovi pardabon i dirits dai membris di chestis comunitâts”.
Se e je vere che aromai la uniche reson par difindi la specialitât dal Friûl – Vignesie Julie e je la presince maioritarie di comunitâts che a fevelin une lenghe proprie divierse di chê dal Stât, ancje su la fonde di cheste ultime maçade che nus àn dât, al devente sante scugne che i rapresentants de nestre Regjon a tratin cun Rome il trasferiment totâl des competencis e des risorsis par cierts setôrs a tacâ propit de difese e de promozion des lenghis minorizadis e de organizazion scolastiche (il câs di Migjee – passaitnus il zûc di peraulis – al fâs scuele!). Cuale ocasion miôr par fâlu de taule di lavôr Stât – Regjon che e varès di nassi dopo dal incuintri a pene stât tra il president dal Guvier talian Mario Monti e chel regjonâl Renzo Tondo? Al è in zûc l’interès coletîf des nestris comunitâts. Par chest o sperìn che Zonte e Consei regjonâl dal Friûl – Vignesie Julie, adun cui parlamentârs elets inte nestre regjon, a lassin di bande i prejudizis ideologjics e a tachin a batisi pai nestris dirits denant dal guvier talian.

Il puartevôs dal Comitât 482
Carli Pup

Unknown ha detto...

il nostro mario monti, fa parte dell'elite del gruppo bildeberg!