12/06/08

Il Comun di Udin al da il bon esempli

Il Comitât 482 al judiche in maniere positive i prins pas che la gnove aministrazion comunâl udinese, e in particolâr l’assessôr Kristian Franzil, e je daûr a movi sul front de politiche linguistiche pal furlan.
Daspò di un prin incuintri informâl cualchi zornade indaûr, îr l’assessôr Franzil al à clamât dongje une riunion là che a jerin rapresentants de ARLeF, dal Servizi regjonâl pes identitâts linguistichis, de Universitât dal Friûl, de Glesie udinese, dal Comitât pe autonomie e pal rilanç dal Friûl e dal nestri Comitât. Une sorte di prove gjenerâl par chê che e varès di deventâ une taule di vore continuative pes politichis linguistichis in Comun di Udin. Za chest al è un biel segnâl che si vûl fâ e che si vûl lavorâ cuntun spirt partecipatîf.
Ducj i partecipants si son cjatâts in cunvigne tal dî che la politiche pe lenghe furlane no à di jessi un dai tancj setôrs di intervent, ma un element trasversâl che al à di jentrâ in maniere graduâl e naturâl in ducj i setôrs. Parcè che il furlan – chest il spirt di fonde – al à di deventâ alc di normâl, di podêlu doprâ pardut e no dome di cualchi bande o, piês ancjemò, in cualchi ghet. Si trate, duncje, di inviâ un procès di “normalizazion” (tal sens di rindi normâl) de lenghe che al varà un moment di control tal belanç linguistic che il sindic Furio Honsell al veve za anticipât intant de campagne eletorâl.
L’assessôr Franzil al è cumò daûr a fâ un control dal personâl e des risorsis za disponibilis e a tiessi lis liniis di colaborazion cun chei altris assessorâts. Cun di plui, si è za daûr a elaborâ i prins progjets par incressi e svilupâ la presince dal furlan a Udin.
Lis ideis saltadis fûr intant dal incuintri a son tantis, si trate cumò di tacâ a meti jù dai plans di azion par tacâ a metilis in vore. Cu la cussience, dut câs, che no si trate di procès che si pues meti sù in cuatri e cuatri vot.
Come che al veve domandât il Comitât 482, no varessin po di mancjâ iniziativis che a cjapin dentri ancje sloven e todesc. Ancje parcè che Udin, se al vûl jessi pardabon capitâl dal Friûl, nol pues che tignî cont dal plurilinguisim de nestre tiere e al à di jessi un bon esempli pal rest des aministrazions furlanis.

Nessun commento: