26/08/08

Ancjemò ritarts pal furlan a scuele

"Il Parlament European ... al invide (i guviers e lis autoritâts regjonâls n.d.r.) intal setôr de istruzion a permeti e a promovi l'insegnament des lenghis e des culturis regjonâls dentri dai programs uficiâi a scomençâ de scuele de infanzie fin ae universitât; a permeti e a meti in vore, dant rispueste a lis dibisugnis pandudis de popolazion, l'insegnament in lenghe regjonâl cuntune particolâr atenzion al insegnament intes scuelis pe infanzie di mût che i fruts a imparin a fevelâ la lôr lenghe mari".

Chest invît dal Parlament European si cjatilu inte "risoluzion Arfè" (ancje clamade Cjarte di Strasburc) dal 1981. Dopo 27 agns di chest apel e cuasi 10 agns de aprovazion de leç 482/99, buine part de classe politiche regjonâl (e no dome) e continue a pensâ che un vêr insegnament de lenghe furlane e in lenghe furlane al sedi un servizi che lis scuelis a puedin dâ in mût "opzionâl" e no un precîs dirit che lis fameis a àn di podê gjoldi cence complicazions e discriminazions di nissun gjenar.

Lis ultimis afermazions dal assessôr regjonâl ae culture Molinaro (tal prin coment) su la no atuazion de gnove leç regjonâl a mostrin ancjemò une volte trop confusionadis che a son lis ideis de nestre classe politiche su chescj argoments. Forsit ciertis personis a pensin che ancje il Parlament european al sedi in man a une bande di "furlaniscj estremiscj" dal moment che a judichin la gnove leç regjonâl sul furlan (LR 29/07) "ecessive".

1 commento:

Matieu ha detto...

Friulano, rientro a scuola
senza la legge Antonaz
(Maessaggero veneto 25-08-2008)

UDINE. Il friulano a scuola riparte senza la legge Antonaz. A meno di un mese dalla prima campanella dell'anno scolastico, che in Fvg suonerà tra il 10 e il 15 settembre, la giunta regionale parla chiaro: niente silenzio assenso, no ai nuovi corsi. Almeno per ora. La contestata legge regionale della giunta Illy, approvata nel novembre 2007, è ancora sotto esame da parte della Corte costituzionale, e per essere operativa ha anche bisogno della stesura dei regolamenti di attuazione. L'assessore alla cultura Roberto Molinaro (Udc) spiega che la linea indicata ai direttori scolastici dalla Regione è stata quella di attendere che si pronunci la Corte costituzionale. E così resta in vigore l'opzione e ogni istituto potrà decidere come comportarsi con la marilenghe. Ma mentre la Regione autonoma, col governatore Renzo Tondo in testa, non gradisce quelli che definisce gli eccessi della riforma (uso veicolare e silenzio assenso in primis) dalla capitale che giunge invece un segnale di favore: per quanto riguarda i fondi della legge statale, da Roma, proprio nelle scorse settimane, il Ministero dell'Istruzione, ha diffuso una circolare in cui è precisato che la priorità sarà data ai progetti per l'insegnamento veicolare, le lezioni in friulano. Una strana contraddizione fra i due governi di centro-destra, quello locale e quello nazionale.